Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου οι μαθητές/τριες του Στ2 συμμετείχαν σε βιωματικές δράσεις σχετικές με κάποιες μορφές αναπηρίας.
Αρχικά οι μαθητές έγραψαν “ορθογραφία” μπαίνοντας στη θέση των τυφλών κλείνοντας τα μάτια με μαντίλι. Έπειτα έγραψαν με το αντίθετο χέρι προσθέτοντας και μία κάλτσα για να μιμηθούν τα παιδιά με αναπηρία στα άκρα και τέλος συλλάβισαν τη λέξη “ΑΓΑΠΗ” στο ελληνικό δακτυλικό αλφάβητο, όπως οι κωφοί. Στιγμιότυπα αυτής της διαφορετικής ορθογραφίας φαίνονται παρακάτω.
Αργότερα τα παιδιά σχημάτισαν λέξεις με το αλφάβητο Braille, συγκεκριμένα το όνομά τους και τη λέξη “καλημέρα”. Μετά απεικόνισαν λέξεις με το δακτυλικό αλφάβητο. Στιγμιότυπα φαίνονται παρακάτω.
Παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους Pip και συζητήσαμε για τους σκύλους οδηγούς.
Λύσαμε την απορία πώς “διαβάζουν” σε παιδιά με προβλήματα ακοής λογοτεχνικά βιβλία παρακολουθώντας το βίντεο με το βιβλίο “Η γάτα κουμπάρα” στην ελληνική νοηματική.
Προκειμένου να γνωρίσουμε τις κινητικές αναπηρίες, με αφορμή τις ταινίες animation Scarlett, The Present και Σχοινιά και το ενημερωτικό βίντεο της ΕΛΕΠΑΠ Ιστορίες Ζωής συζητήσαμε για το τι θα κάναμε αν ερχόταν στην τάξη μας ένα παιδί με τέτοιου είδους αναπηρία και πώς θα του συμπεριφερόμασταν.
Μετέπειτα είδαμε ένα βίντεο με το τραγούδι Ν’ αγαπάς που δημιούργησαν παιδιά δημοτικού αποδίδοντας τους στίχους στη νοηματική γλώσσα, αρχικά χωρίς ήχο προσπαθώντας να μαντέψουμε τις λέξεις και έπειτα μιμούμενοι/ες κάποιες λέξεις της νοηματικής.Στο τέλος αναφέραμε ότι δεν είναι ορατές όλες οι αναπηρίες και φέραμε ως παράδειγμα τον αυτισμό. Παρακολουθήσαμε το βίντεο Amazing Things Happen, για να γνωρίσουμε καλύτερα τα χαρακτηριστικά ενός αυτιστικού ατόμου.
Αναλάβαμε να βρούμε πληροφορίες για Έλληνες και Ελληνίδες Παραολυμπιονίκες και να τις παρουσιάσουμε στην ολομέλεια.
Μετά τις αναρτήσαμε σε έναν ψηφιακό πίνακα με τη βοήθεια του εργαλείου padlet.